Ozubená kola

Ozubená kola

Tento set dílů je jedním z nejdůležitějších části AEG zbraní. Umožňují natažení pístu s pružinou a tím i k výstřelu zbraně. Jsou vyrobena nejčastěji z oceli nebo odlitku.

Máme celkově 3 kola a to pístové, středové a motorové.

Motorové kolo umožňuje pomocí motoru roztočení ostatních kol. U něj nalezneme i západku zpětného chodu, která chrání vzduchotechniku a kola proti případnému zpětnému chodu a tudíž i zničení dílů.

Středové kolo má různý převodový poměr.
Ty se dělí na  rychlostní (16:1, 13:1, 12:1), standartní 18:1, zátěžové (100:300, 100:200), tak mohou být s polovičním ozubením 1:32 nebo i kombinace rychlých a zátěžových ( 14:1)
Každý převodový poměr je určen pro specifickou konfiguraci zbraně, rychlostní například se nedoporučuje používat se silnými pružinami, aby se nestrhaly zuby atd.

Pístové kolo je, jak už název napovídá, určeno pro natahování pístu. Je možné na ně dát vačku, která může opravit problém se špatným (nedostatečným) zatažení trysky a tím pádem i špatnému podávání kuliček do komory. Ty bývají různých tvarů a z různého materiálu.

DSG kola jsou speciální kola, kdy jsou zuby u pístového kola za sebou, ale je 8 zubů na jedné straně a 8 zubý naproti.
Toto řešení má za důsledek, že zbraň má mnohem vyšší kadenci, protože na jedno otočelí kola vystřelí 2x, ale píst se natáhne cca do 50 % své délky. Takže je nutné používat silnější pružiny, aby zbrň měla použitelný výkon.
Taky se k těmto kolům dopoučuje použítí speciálního DSG pístu

 

 

 

 

 

 

 

 

Nahoru